Enseignement
- Marketing
- Marketing
Activités / CV
Diplômes
- Doctorat, Sciences de Gestion, Marketing, Universite Grenoble Alpes (2019)
- Diplôme National de Master, Sciences de Gestion, Marketing, Grenoble IAE Graduate School of Management (2015)
Informations complémentaires
Communication dans une conférence avec actes
- REYDET, S., COUDER, J., AGERON, B. et BARBOT, G. (2022). Perceived authenticity, umbrella destination brand, and daughter destination brand: an exploratory study of Lubéron perceived authenticity. Tunis: Congrès de l'Association Française du Marketing (AFM), Tunisie.
- COUDER, J. et VALETTE FLORENCE, P. (2020). 'T erroir, My Beautiful Terroir, Is My Wine the Best One”? An Exploratory Investigation of Terroir Impacts on French Wine Consumers.'. San Francisco: American Marketing Association , Etats-Unis d'Amérique.
- COUDER, J. et VALETTE FLORENCE, P. (2020). 'Terroir, My Beautiful Terroir, Why Do I Love Your Wine so Much?” A Quantitative Study Assessing Terroir’s Ability to Increase Brand Relationship Quality.'. San Francisco: American Marketing Association , Etats-Unis d'Amérique.
- COUDER, J. et VALETTE-FLORENCE, P. (2019). 'Le terroir et ses dimensions : Une étude exploratoire de l’impact des différentes dimensions du terroir sur le comportement des consommateurs de vin'. Le Havre: Congrès de l'Association Française du Marketing (AFM), France.
- COUDER, J. et VALETTE-FLORENCE, P. (2019). 'Terroir and its evocation: what a wine terroir of origin evokes? An exploratory qualitative study of the meanings of terroir products consumption'. Vancouver: Academy of Marketing Science Annual Conference, Canada.
Communication dans une conférence sans actes
- COUDER, J. et VALLETE-FLORENCE, P. (2018). 'Wine and its evocation: what a wine’s terroir of origin evoke? An exploratory qualitative study of the sens of wine consumption'. 12th Annual AAWE Conference, Ithaca, New York, USA:, Etats-Unis d'Amérique.